TwinAir

TwinAir - 2 válec pro Tvou novou 500-ku TwinAir

500 nepřestává ohromovat: je prvním Fiatem, který dostal nový revoluční benzínový dvouválcový motor TwinAir. Jedná se o motor přeplňovaný turbodmychadlem o výkonu 85 koní s výjimečně nízkými emisemi CO2 , skvělými výkonovými parametry a nízkou spotřebou. Nezapomenutelný je jeho typický zvuk dvouválce, jedinečný na celém světě. 500 TwinAir je speciální i pro svou novou barvu - Modrá Volare, vybranou pro zdůraznění ekologického vlivu na vzduch, který všichni dýcháme.

Technologie - 2 válce pro nejmenší a nejekologičtější motor na světě

TwinAir

  • Motor TwinAir debutující v 500 je praotcem nové generace dvouválcových motorů, vyvinutých FPT - Fiat Powertrain Technologies. Jeho podstatou jsou nové nápady a schopnost je prakticky realizovat a zpřístupnit lidem.TwinAir ve skutečnosti využívá MultiAir, nejmodernější technologii navrženou a realizovanou konstruktéry Fiat, v souladu s downsizingem: vznikl tak nejmenší motor s nejvyšší účinností, který nám dá možnost dýchat čistší vzduch, šetřit ve smyslu spotřeby paliva a provozních nákladů a bavit se řízením. Geniální, ne?
  • MultiAir je revoluční technologie vyvinutá FPT - Fiat Powertrain Technologies, která byla poprvé uvedena na motorech Fire. Jejím tajemstvím je nový systém elektro-hydraulického ovládání ventilů, který umožňuje přímé ovládání proudění vzduchu prostřednictvím sacích ventilů bez použití škrticí klapky, a tím lepší řízení spalování. V tom smyslu MultiAir zaručuje, ve srovnání s tradičním motorem stejného objemu : + 10 % výkonu, + 15 % točivého momentu v nízkých otáčkách, - 10 % spotřeby, snížení emisí a bezprostřednější reakci motoru na sešlápnutí akcelerátoru.
  • Downsizing je filozofie, kterou sledují konstruktéři Fiat několik let, inspirovaná jednoduchou představou: spojit motor s menším obsahem válců s turbodmychadlem nové generace za účelem dosažení výkonů srovnatelných s nejlepšími výkony, kterých dosahují motory vyššího objemu, při nižší spotřebě a emisích. Snížený objem motoru zaručuje nízkou spotřebu a emise. Turbodmychadlo citelně zvyšuje točivý moment již od nízkých otáček a přináší tak potěšení z jízdy, nesrovnatelné s tradičními atmosférickými motory.
  • Do budoucnosti…TwinAir je předurčen ohromit ještě více, výkony ještě ekologičtějšími. Ve srovnání se 4 válcem se shodným výkonem a středním objemem je rozhodně mnohem menší: délka motoru je zkrácena o 23 % a jeho hmotnost zhruba o 20 %. To mu dává předpoklady pro další vývoj, zejména s ohledem na vztah k životnímu prostředí: od spalování metanu po uplatnění hybridních technologií. V blízké budoucnosti TwinAir bude k dispozici v metanové verzi, což přinese další snížení emisí CO2.


Výkon - 2 válec pro vyšší výkon než 4 válec

500 TwinAir je dokonalý do města, s odpichem a zrychlením, které nabízí zábavné řízení kdekoli... Jeho motor má objem 875 cm3, s přeplňováním turbodmychadlem dává 85 koní, je agilní a dynamický. Nejvyšší točivý moment dosahuje hodnoty 145 Nm při 1900 ot/min, maximální rychlost je 173 km/h a akcelerace z 0 na 100 km/h trvá jen 11 sekund. Provozní výkony jsou vyšší o 25 % ve srovnání s motorem 1,2 8v a jsou srovnatelné s motorem 1,4 16v. Ale jen se 2 válci, což přináší výhody ohledně spotřeby a emisí.

Ekologie - 2 válec pro čistý vzduch

500 TwinAir je auto s dvouválcovým benzínovým motorem, nejekologičtějším na světě: skutečně snižuje emise až o 30 %, hodnota emisí CO2 95g/km je výjimečně nízká a ještě klesne na 92 g/km ve spojení s robotizovanou převodovkou Dualogic. Představte si kdybychom měli všichni 500 TwinAir, za každého by

to bylo jako vysadit 30 stromů. Úžasný výsledek, který oslavuje inovaci, odvahu a vizi Fiatu - dát možnost světu být čím dál ekologičtější... Jestliže Ti toto všechno nestačí, můžeš stisknout tlačítko ECO: točivý moment se sníží na 100 Nm v 1750 ot/min pro zajištění spotřeby a emisí ještě nižších.

Úspora - 2 válce pro snížení spotřeby

Nový motor TwinAir je revoluční: garantuje stejný výkon jako 4 válcový motor vyššího zdvihového objemu, ale navíc má nižší spotřebu. Ve srovnání s 4 válcovým motorem 1,2 spotřebuje o 15 % méně paliva, při 25% zvýšením výkonu, zatímco ve srovnání se čtyřválcovým motorem 1,4, při stejném výkonu spotřebuje o 30 % méně paliva. 500, takto vybavena, má deklarovanou spotřebu pouze 4,2 l/100 km v kombinovaném cyklu nebo 4,1 l/100 km s robotizovanou převodovkou Dualogic.

Video